Selasa, 31 Disember 2013

#THEENDOFTHEYEAR

Allahumma solli ala muhammad .

bismillah .
menaip untuk terakhir kalinya pada 2013 .

2013 ,
mengajar banyak perkara dalam hidup ,
setiap tahun aku merasakan diri ditarbiyah ,
walau sikit tapi cukup buat diri muhasabah ,

tahun ini ,
kematian insan insan yang aku kenal mahupun tidak
sudah cukup untuk mengetuk pintu hidayah ,
pintu khas "dibina" untuk makcik hidayah singgah.

tahun ini,
tersedar dari lamunan untuk selalu berdoa
buat saudara saudara di sana ,
tapi aku cemburu dengan kesyahidan mereka ,
Allah

Moga bila tiba giliran aku ,
husnul khatimah adalah pengakhiranku , biiznillah .

tahun ini,
aku bahagia dengan abah mak,
suasana positif ,
moga redha dan berkat ada buat makabah ,
much love. :')

Allah knows the best for me , qowiy ,

tahun ini ,
aku kenal ramai sahabat seakidah ,
inilah namanya kehidupan ,
mengenali insan disekeliling
cukup buat aku belajar untuk menghargai .

tahun ini ,
segala rasa bercampur baur ,
aku belajar segalanya ,
Alhamdulillah , syukran lillah atas pinjaman nyawa hingga ke saat ini .

aku menjadi seorang pendengar ,
memberi kata kata semangat pada sahabat sahabat .
mereka antara anugerah yang Allah beri selain mak abah .

tahun ini,
aku dapat mak baru merangkap ibu kepada sahabat(mak angkat laa ). hee

terimakasih guru guru ku . aku cukup terharu atas jasa dan layanan mereka .
Allahu rabbi moga dalam berkatnya .

buat insan itu ,
situasi ini aku wujudkan ,
bukan untuk menjauh tapi
untuk belajar ,
andai satu ketika kita dipisah
antara jasad dan roh ,
aku nak insan itu belajar untuk redha .
sungguh setia itu tetap ada . :')

maaf salah silap aku insan yang  tak pernah lepas dari kesilapan T_T

terlalu banyakk memori untuk tahun ini ,
begitu juga tahun sebelumnya .
cukup ini saja menjadi tatapan kalian .

moga 2014 datang dengan sinar dan cahaya iman yang bertambah cahayanya .

time flies so fast 

till then . moga Allah redha .
massalamah .


take care of yourself, iman and heart

Tiada ulasan:

Catat Ulasan